سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدای سبحان، هر آن که را دینش استوار ودستانش گشوده باشد، دوست دارد . [امام علی علیه السلام]

اصلاح طلبان متحد

 
 
ائتلاف اصلاح طلبان ایران(سه شنبه 87 اسفند 27 ساعت 12:34 صبح )

ائتلاف اصلاح‌طلبان ایرانی

اصلاح‌طلبان در ایران با پیروزی در انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری سال ???? و با به قدرت رسیدن سید محمد خاتمی به‌عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران با بیش از ?? میلیون رأی، توانستند وارد عرصه حاکمیت بشوند و پس از آن، اکثریت مجلس ششم و نخستین شورای شهر تهران را نیز به دست آوردند. این جریان هشت سال کنترل دولت و همچنین چهار سال اکثریت نمایندگان مجلس ششم را در اختیار داشت.

شاید بتوان این رخداد را این بزرگ ‌ترین رویداد سیاسی پس انقلاب ???? در ایران نام نهاد. این واقعه تمرکز سیاسی و قدرت در ایران را دگرگون ساخت. با وجود فشارهای وارده در طول مدت ریاست جمهوری آقای خاتمی این حرکت هنوز هم ردپای خود را بر روی سیستم سیاسی ایران بر جا گذاشته و از آن پس سیاست‌مداران محافظه‌کار و راست‌گرا در ایران با تردید بیشتری بر روی طرح‌های بلند مدت سیاسی خود تأکید دارند. انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری سال ???? خروج کامل اصلاح‌طلبان از قدرت را در پی داشت. اصلاح طلبان قبل از آن در انتخابات شورای شهر دوم شکست خوردند و در انتخابات هفتمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی با ردصلاحیت گسترده کنار گذاشته شدند.

اصلاح‌طلبان در آذر ???? با کسب ? کرسی از ?? کرسی شورای شهر تهران و پیروزی نسبتاً گسترده در دیگر شهرهای ایران به حضور دوباره در قدرت امیدوار شدند.

ایدئولوژِی اصلاحات در ایران

ایدئولوژی اصلی اصلاحات در ایران رسیدن به یک جامعه‌ی مدنی و قانون‌مدار، دستیابی به مردم‌سالاری دینی و توجه ویژه به مشکلات جوانان است.

در گفتمان سیاسی اسلام، اصلاحات در چارچوب ارزش‌های دینی یک ضرورت به شمار می‌رود. « ... اصلاحات یک حقیقت ضروری است و باید در کشور ما صورت گیرد. اگر اصلاح‌طلبی نباشد برخی نتایج که امروزه شاهد آن هستیم همچون فقر، توزیع ناعادلانه ثروت و بیکاری رخ می‌دهد.

 

احزاب و گروههای عمده اصلاح‌طلبان

·         جبهه مشارکت ایران اسلامی

·         سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

·         مجمع روحانیون مبارز

·         حزب اعتماد ملی

حزب کارگزاران سازندگی





بازدیدهای امروز: 0  بازدید

بازدیدهای دیروز:6  بازدید

مجموع بازدیدها: 6535  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «